Produktová fotografia a jej dôležitosť v online marketingu
V dnešnej digitálnej dobe je vizuálny obsah kľúčovým prvkom pri oslovení zákazníkov a zvýšení predaja – až 75% zákazníkov sa pri rozhodovaní o kúpe produktu na internete spolieha na fotografie.
Produktová fotografia je teda nástrojom, ktorý umožňuje efektívne prezentovať svoje produkty a zaujať potenciálnych zákazníkov. A nielen to. Profesionálne fotky môžu minimalizovať nepríjemné udalosti ako je napríklad vrátenie tovaru. Až pätina všetkých vrátení tovaru je kvôli tomu, že tovar v skutočnosti vyzerá „inak“ ako si zákazník myslel (=zlá fotka a prezentácia produktu).
Oplatí sa teda investovať do profesionálnej produktovej reklamnej fotografie? My hovoríme určite áno a preto sa v tomto článku pozrieme na niektoré z hlavných a neodškriepiteľných výhod produktovej fotografie v online marketingu.
Vizuálna príťažlivosť láka pozornosť
Prvou a najdôležitejšou výhodou produktových fotografií je ich schopnosť prilákať pozornosť. Kvalitné a esteticky spracované fotky robia vaše produkty atraktívnymi a zaujímavými. Vizuálne oslovujúce obrázky vedia okamžite zaujať a priviesť tak zákazníkov k bližšiemu „preskúmaniu“ produktu.
Kvalita zvyšuje dôveryhodnosť
Dôveryhodnosť k značke je jedným z kľúčových faktorov pri rozhodovaní zákazníkov, či nakúpia alebo nie. Kvalitná prezentácia produktov signalizuje zákazníkom, že ste seriózna firma, ktorá si dáva záležať na kvalite a detailoch. To zvyšuje dôveru zákazníkov a podporuje nákup.
Zrozumiteľnosť a detaily
Produktové fotografie umožňujú jasne komunikovať vlastnosti a výhody produktov a služieb. Zákazníci majú tendenciu rýchlo sa rozhodovať na základe toho, čo vidia a práve kvalitné fotografie môžu zrozumiteľne a jasne predstaviť to, čo ponúkate. Môžete ukázať detaily, funkcie a rôzne ďalšie aspekty produktu a pomôcť potenciálnym zákazníkom lepšie pochopiť, čo kupujú. Tým sa minimalizuje riziko, že tovar vrátia.
Zvýšenie záujmu a predaja
Investícia do produktových fotografií vedie k zvýšenému záujmu o produkty a logicky k vyššiemu predaju resp. zvýšeniu konverzie. Vizuálna príťažlivosť produktových obrázkov môže priviesť zákazníkov k nákupu vďaka tomu, že ich presvedčí o hodnote produktu.
Zjednodušenie výberu
Produktové fotky zjednodušujú zákazníkom výber. Vidieť produkt v rôznych uhloch a kontextoch môže pomôcť zákazníkovi rozhodnúť sa, či je to, čo hľadá. Aj to pomáha znížiť percento vráteného tovaru a prispieva tak k zvýšeniu spokojnosti zákazníkov, ktorí tak vďaka tomu môžu u vás nakúpiť v budúcnosti opäť – retencia je osvedčená cesta k úspechu.
Široké využitie
Keďže väčšina nakupovania sa presunula do online prostredia, produktové fotografie sú základným nástrojom pre online marketing. Fotografie môžete využiť nielen na webovej stránke, ale aj v online reklamách, na sociálnych sieťach alebo v e-mailových kampaniach. Kde len chcete.
Odlíšenie sa od konkurencie
Dnes má svoj biznis na internete takmer každá firma a konkurencia nikdy nebola taká veľká. Presvedčivá fotografia môže byť jasnou odpoveďou na to ako sa od tejto konkurencie odlíšiť. Pri rovnakých (alebo veľmi podobných) cenách produktov ako má konkurencia môže byť práve kvalitná prezentácia produktu to, čo rozhoduje o tom, že zákazník nakúpi radšej u vás.
Záverom treba povedať, že investovať do profesionálnej produktovej fotografie nie je vždy jednoduché, pretože každá profesionalita „niečo stojí“. Je to ale investícia do kvality, ktorá prináša hodnotu. Ako v našej online marketingovej agentúre pristupujeme k produktom a ich prezentácii v online priestore si môžete pozrieť napríklad na Instagramovom profile predajcu svietidiel Casca. Ak máte záujem o produktové a reklamné fotografie, skúste to s nami.